Topp 10-lista på misstag som säljare gör när de skapar listningsfoton

Topp 10-lista på misstag som säljare gör när de skapar listningsfoton

Det tar bara några sekunder  att betygsätta en vara och få ett första intryck. Under sådana förhållanden är attraktiva foton en garanti för hög försäljning. Så vi måste förstå att det är väldigt viktigt att ha bra foton för att driva en effektiv onlineverksamhet.

Fråga dig själv om dina bilder visar produktens fördelarna?

Tyvärr ignorerar säljare ofta Amazons tips och tricks för att ta de effektiva bilderna för Amazonlistningar. I den här artikeln har vi bearbetat en lista över vanliga misstagen som säljare gör när de skapar listningsfoton på Amazon. Görså här för att undvika dem.

1. Använd endast fyrkantiga bilder
(500 x 500 pixels (eller 1,000 x 1,000 px för högkvalitativa listningar)).


2. Använd bara riktiga bilder. 


3. Beställ bilder av hög kvalitet från proffs. Detta kommer att spara dig tid och pengar i framtiden.


4. Använd bilder som avslöjar produktens väsen. Ge dig själv ett svar på frågan: “Hur kan jag visa min produkt in action med hjälp av en bild?”


5. Det är viktigt att komma ihåg att fotografier visar alla brister som är omärkliga vid verklig kontakt med produkten. Var uppmärksam på detaljer.


6. Dåligt motiv för fotografering. Om du säljer produkter för barn, använd platsen och barnet som en fotograferingsmodell.


7. Det är förbjudet att använda av reklamtext på bilder. T.ex. “försäljning”, “leverans” eller liknande.

8. Försumma inte infografik på bilderna. Det är lättare  att uppfatta information i bilder så visa fördelarna med infografik.


9. Dålig synlighet för produktelement. Om något av elementen är dåligt synliga på huvudbilden, använd makrofotografering. Lämna inte köparen med frågor om produktens utseende.


10. Till sist, använd aldrig gratis foton från internet.

Tänk alltid på din målgrupp så du kan välja den bästa lösningen för att skapa foton.

Scroll to Top